Ogólne
- Wybrane okna i funkcje – odświeżono, dodano rozciąganie okna, poprawki ułatwiające pracę, optymalizacje i kosmetyka.
- Unifak – rozbudowana kontrola poprawności odczytu/zapisu parametrów, dodana możliwość przywrócenia ustawień domyślnych; wydruk fv korygujących w modułach FK i Faktury – dodano filtrowanie zerowych pozycji.
- Funkcja Moje sprawy – optymalizacja, reorganizacja interfejsu, modernizacja.
- Administracje osiedlowe – przegląd – zmiana wymaganego uprawnienia z Aktualizacji danych firmy na Przegląd danych w systemie.
- Pisma – dodano nowe uprawnienie do edycji pism; dodano podział pism ze względu na moduł systemu ADA; dodano przegląd pism w module Nadzorca, gdzie można przenosić pisma pomiędzy modułami.
- Pisma – rodzaje HTML i !HTML – dodano możliwość dodania nagłówka i stopki w postaci wstawki HTML (nagłówek/stopka są dodawane do wydruku podczas konwersji do PDF).
- Generator raportów – ujednolicona numeracja na listach wydruków; dodano uniwersalny generator SQL do wszystkich zestawów generatora raportów.
- Generowanie plików xml (JPK, E-Sprawozdania) – poprawka generowania z łańcuchów znaków zaczynających się spacjami (obcinało koniec ciągu).
- Administracje – przegląd – usuwanie administracji – poprawka dot. usuwania uprawnień do administracji.
- Słownik – modernizacja, dodano wyszukiwanie.
- Nowe funkcje: IloscMiesiecyEx, RZ, AR.
AdaNet
- Mieszkaniec – logowanie po resecie hasła – poprawka umożliwiająca zmianę hasła.
Czynsze
- Naliczanie czynszu – dodana obsługa domyślnych dat wg ustawień w cechach administracji; dodano parametr pozwalający na wymuszanie stosowania ustawień dat wg cech administracji podczas naliczania seryjnie dla wielu administracji.
- Wzory do naliczania czynszu – eliminacja ustawień pozycji na deklaracji VAT – podczas eksportu do FK pozycja jest ustalana automatycznie na podstawie stawki podatku VAT; ściślejsza kontrola stawki VAT i przyczyny zwolnienia z VAT (również podczas naliczania); przegląd wzorów – dodano kolumnę Przyczyna zwolnienia z VAT.
- Faktury – eksport UniFak XML – pobieranie identyfikatora numeru pól deklaracji VAT na podstawie wzoru czynszowego zmienione na automat wyznaczający pola na deklaracji VAT na podstawie stawki podatku VAT.
- Faktury – wydruk UniFak – definiowalna stopka na wydruku – dodano obsługę definicji stopki za pomocą wzoru poprzez dodanie przedrostka E#.
- Rozliczenia roczne – funkcje NRR_Zbierz_Nalki i NRR_Zbierz_Nalki_Kar – precyzję wyniku poszerzono do 4 miejsc po przecinku; funkcja DJT2 – dodana obsługa wyjątku braku danych stawek; funkcja NRR_Z_2 – eliminacja usterki powodującej nieprawidłowe działanie funkcji wywołanej wielokrotnie.
- Rozliczenia roczne – zapis korekt – poprawiony zapis w przypadku odznaczenia wybranych pozycji na liście.
- Rozliczenia roczne – przegląd rozliczeń zbiorczych – dodano możliwość drukowania zamkniętej paczki; dodano możliwość drukowania bez podania zakresu kodów; dodano pasek postępu podczas generowania danych do wydruku.
- Rozliczenia roczne – interpretacja wzorów – umożliwiono obsługę wielu wzorów (wiele składników) w podgrupie.
- Lata obrotowe – otwieranie/zamykanie roku/miesiąca – modernizacja, poprawki, optymalizacje.
- Wykazy – wykaz zasobów – przebudowa, modernizacja.
- Dokumenty lokalne – Generator korekt – przebudowa i modernizacja.
- Dokumenty czynszowe – dopisywanie pozycji – wybór składnika – zablokowano możliwość wyboru składnika niedostępnego dla danego typu karty.
- Funkcje: C_SaldaCzynszowe, C_SaldaCzynszoweWymagane, LiczSaldo3, LiczSaldo3Wymagane – dodano parametry NAD i ZAL – definicja tekstów alternatywnych do nadpłata/niedopłata.
- Rozłożenie zaległości na raty – wybór paczki – dodano możliwość wybrania paczki typu PK.
- Nowa funkcja: Odsetki.
DCM
- Przydziały – formularz – rodzaje – dodano „dożywocie”; notatki przeniesiono na drugą zakładkę; dodana zakładka techniczne.
- Członkowie – przegląd – dodano kolumny Dopisanie i Modyfikacja.
Faktury
- Import faktur z modułu Czynsze – pobieranie identyfikatora numeru pól deklaracji VAT na podstawie wzoru czynszowego zmienione na automat wyznaczający pola na deklaracji VAT na podstawie stawki podatku VAT.
- Import faktur z modułu Czynsze wg właścicieli – dodano opcję grupowania dokumentów wg konta czynszowego; dodano obsługę cech administracji dotyczących domyślnych dat.
- Wydruk zestawienia faktur – dodano obsługę druku dla wszystkich administracji.
- Faktury – dopisywanie korekty – eliminacja przepisywania numeru fv korygowanej do numeru zewnętrznego fv korygującej.
FK
- Import faktur z modułu Czynsze – pobieranie identyfikatora numeru pól deklaracji VAT na podstawie wzoru czynszowego zmienione na automat wyznaczający pola na deklaracji VAT na podstawie stawki podatku VAT.
- Nowe funkcje: VAT2DEK, DEK2P12 – automatyczna konwersja stawki VAT na identyfikator wiersza deklaracji VAT oraz konwersja identyfikatora na nr pola na deklaracji VAT.
- Rejestr VAT – pozycja rejestru – dodano pola do wprowadzania rodzaju i miejsca powstania kosztu/przychodu; nowa funkcja RejestrVATSuma.
- Dokumenty księgi głównej – [Więcej…] – dodano opcję kopiowania dekretu z innego miesiąca; przywrócono możliwość sprawdzenia kręgu kosztowego dla zatwierdzonego dokumentu; symbol dokumentu – wyświetlany symbol (dotychczasowo typ i nr dokumentu) zamieniono na symbol dynamiczny generowany na podstawie ustawień w cechach administracji (domyślnie typ – numer / rok).
- Funkcja sprawdzenia kręgu kosztowego – przebudowa, modernizacja, umożliwienie generowania sum grupowanych wg dowolnej liczby znaków konta od 1 do 30, dodano podsumowanie liczby pozycji.
- Menu – Operacje – uporządkowano gałąź menu.
- Zamykanie miesiąca – dodano zapis komunikatów do LOGu oraz informację o poprawnym zamknięciu miesiąca; Zamykanie roku – modernizacja i kosmetyka komunikatów.
- Wydruki definiowalne – eksport do Excela – dodano opcję „autodopasowanie szerokości kolumn”.
- Faktury – dopisywanie korekty – eliminacja przepisywania numeru fv korygowanej do numeru zewnętrznego fv korygującej.
- Schematy dekretacji – rejestr VAT – dodano rodzaj schematu „cykliczny” (dotychczasowe traktowane są jako „pojedynczy”) – wykonanie schematu dla każdej pozycji dokumentu rejestru.
- Rejestr VAT – formularz dokumentu – procedury JPK – przywrócono możliwość dopisania MPP do wybranych procedur dokumentu.
- Rejestr VAT – zakup – formularz pozycji – zmiana metody przeliczania danych tak, aby modyfikacja ilości i ceny wpływała odpowiednio tylko na cenę / ilość.
JPKPlus
- Dodano obsługę JPK FA (4).
- Analiza danych JPK – rozszerzono komunikat o niezgodności wersji deklaracji VAT; pobieranie identyfikatora numeru pól deklaracji VAT na podstawie wzoru czynszowego zmienione na automat wyznaczający pola na deklaracji VAT na podstawie stawki podatku VAT; analiza nieciągłości numeracji w rejestrach VAT – poprawki w komunikatach w przypadku wykrycia nieciągłości.
- Generowanie JPK V7x (2) – poprawka techniczna identyfikacji wersji pliku.
Kasa
- Raporty kasowe/wyciągi bankowe – formularz pozycji – wybór karty i kwoty – poprawiono.
- Kompensaty – przebudowa, poprawki i optymalizacja.
Media
- Dane rozliczeniowe węzła – edytor – [Usuń okresy] i [Usuń widoczne] przeniesiono do [Więcej]; [Więcej] – dodano opcję eksportu; dodano pasek postępu podczas odświeżania danych na oknie; modernizacja okna.
- Stawki rozliczeniowe – do stawek dodano możliwość definiowania stawki podatku VAT – stawka ta nadpisuje stawkę definiowaną we wzorze medialnym.
- Wydruki – raport z rozliczeń zbiorczych – przebudowa, modernizacja, rozbudowano opcje wyboru zakresu, dodano podgląd danych na wszystkich poziomach agregacji, dodano opcję eksportu, dodana obsługa wielu administracji.
- Rozliczenia – średnie zużycie – przebudowa, modernizacja, dodana możliwość eksportu wyników.
- Import odczytów z pliku tekstowego – dodano możliwość importu wielu odczytów jednego licznika z jednego pliku tekstowego; dodano możliwość nadpisywania istniejących odczytów.
- Ustalanie odczytów na podstawie średniego zużycia – rozbudowano opcje wyboru okresu do ustalenia średniego zużycia – od 1 do 36 miesięcy.
Sekretariat
- Przegląd / Mieszkańcy obiektu – kolumny telefon i email – zmieniono tak, aby wyświetlane dane były aktualne wg stanu na wprowadzoną na oknie datę; dodano możliwość eksportu listy.
- Dziennik – załączniki – zmiana konwencji nadawania nazw kopiowanym plikom załączników z <0EODDZ><0EOP:Numer>.<EXT> na <EODDZ>_<EOP:Numer>_<GUID16>.<EXT>.
- Dziennik – dopisywanie dokumentu – wybór korespondencji źródłowej (w odpowiedzi do) – dodano możliwość wyboru kontrahenta spośród listy kontrahentów powiązanych z pismem źródłowym.
- AdaEmail – wysyłanie wiadomości – dodano aktualizację daty i czasu wysyłki wiadomości po próbie wysłania wiadomości zakończonej sukcesem.
- AdaEmail – odbieranie wiadomości – uaktywniono usuwanie wiadomości z serwera po zadanej liczbie dni.
- SMS – redagowanie SMS – poprawiono wyświetlanie liczby dostępnych do wpisania znaków; sprawdzanie statusu paczki – poprawka eliminująca modyfikację daty i czasu wysłania paczki.
Środki Trwałe
- Plan umorzenia oraz funkcje z serii ST3_STDK_Znajdz… – dodano wymuszenie sortowania dokumentów OT przed pozostałymi typami, jeśli kilka dokumentów posiada tę samą datę (wer.SQL).
- Plan umorzenia – eliminacja wpływu dokumentów typu ZU na wybór pierwszego miesiaca do wyliczeń.
- Paczki dokumentów – przegląd – dodano odświeżanie podsumowania dekretu po zadekretowaniu paczki.
- Wydruki – filtrowanie środków trwałych – dodano filtrowanie wg daty amortyzacji.
- Nowe funkcje: ST3_NrInw2ID, ST3_ID2NrInw.
Windykacje
- Wyszukiwanie dłużników (nowe) – poprawiono przegląd komunikatów po wykonaniu operacji seryjnych; rozszerzono komunikat o błędnych numerach telefonów.
- Terminologia – zamiana „wezwania” na termin ogólniejszy „korespondencja”.
Wkłady
- Wydruki – A.Stany kont – przebudowa, modernizacja, dodany podgląd wyników przed wydrukiem, dodana opcje eksportu i sortowania podglądów, dodana obsługa wielu administracji, rozbudowane opcje wyboru zakresu, zmiana metody filtrowania wg statusów karty, dodana agregacja wyników na wszystkich poziomach, dodano zapamiętywanie parametrów i przywracanie domyślnych ustawień.
- Narzędzia – f.Administratora – Kontrola zgodności dokumentów z kontami – przebudowa i modernizacja.
Zgłoszenia
- Wydruki – dodano Pisma.
- Zlecenia – dodano możliwość drukowania pisma wg wybranego zlecenia.
- Zgłoszenia – realizacje – formularz – dodano pole Data zakończenia.