Ogólne
- Wybrane okna systemu – odświeżony interfejs, poprawki ułatwiające pracę, optymalizacje.
- Dodano funkcje File_Dialog, PX_Floor, PX_Ceil, DniRok.
- Adresy – przegląd w słowniku kontrahentów – filtrowanie nieczynnych – wyłączono z filtrowania adresy przyszłe (z datą początkową późniejszą, niż systemowa data bieżąca); przegląd kontekstowy oraz przegląd w słowniku kontrahentów – (SQL) poprawka eliminująca pojawianie się duplikatów na liście; przegląd kontekstowy – dodano opcję stan na dzień, dodano zakładkę wszystkie.
- Administracje – formularz – konta bankowe – (SQL) poprawka eliminująca pojawianie się duplikatów na liście.
- Kontrahenci – formularz – przebudowa, dodana bezpośrednia edycja adresów korespondencyjnych, telefonów i adresów email.
- Wybierak administracji/nieruchomości/obiektów/zasobów/kart/kontrahentów – dodano przycisk Anuluj – powoduje wyczyszczenie zaznaczeń i zamknięcie okna.
- Słownik typów dokumentów – przebudowa i optymalizacja kontroli przed usunięciem używanego typu dokumentu.
- Unifak – poprawki ujednolicające konfigurację ścieżek szablonów UFK.
- Słowniki operatora – optymalizacje.
AdaNet
- Menu – profil użytkownika – dodano opcję Informacja Cookie – konfigurowalna informacja o wykorzystaniu plików cookie występująca również na ekranie logowania (nadzorca – adanet – klauzula odo).
- Menu – profil użytkownika – moje dane – dodano wyświetlanie adresów korespondencyjnych, numerów telefonu i adresów email zdefiniowanych dla kontrahenta; dodano wyświetlanie opcjonalnego tekstu konfigurowalnego – parametr globalny „moje dane – tekst poniżej”.
- Modyfikacja serwera pod kątem poprawy wydajności – dodano parametry globalne Maksymalna liczba wątków oraz Maksymalna liczba wątków w puli. Maksymalna liczba wątków – określa maksymalną liczbę współbieżnie wykonywanych wątków, czyli liczbę zapytań do serwera obsługiwanych jednocześnie w tym samym czasie. Nie ma wpływu na liczbę obsługiwanych użytkowników czy sesji logowania, a jedynie ustala ograniczenie wykorzystania zasobów procesora i pamięci. Jeśli w danym momencie liczba obsługiwanych zapytań przekroczyłaby liczbę maksymalną wątków, serwer zwraca informację o błędzie „zajęty” i można próbować ponownie za chwilę (gdy zwolni się wątek).
- Maksymalna liczba wątków w puli – określa maksymalną liczbę wątków w tzw. puli, czyli wątków, które nie kończą się po wykonaniu zapytania, ale pozostają aktywne w uśpieniu przez jakiś czas oczekując na kolejne zapytanie. Z uwagi na to, że utworzenie nowego wątku jest kosztowne (czas procesora), wątki w puli pozwalają osiągnąć lepsze parametry serwera (więcej zapytań obsłużonych w danym czasie) oraz zapobiegają przeciążeniu (w przypadku wielu zapytań w danym momencie). Maksymalna liczba wątków w puli nie jest większa, niż maksymalna liczba wątków określona w bliźniaczym parametrze – zatem wątki do puli przydzielane są z globalnego zestawu wątków. Aby wyłączyć tą funkcjonalność (np. w przypadku, gdy na określonej maszynie wątki w puli zachowują się gorzej, niż zwykłe wątki), należy wpisać 0.
- Lokale – finanse – karty – formularz karty – dodano wyświetlanie adresów korespondencyjnych, numerów telefonu i adresów email zdefiniowanych dla karty.
- Lokale – finanse – karty – konta – pokaż konto – poprawka wyświetlania danych.
- Lokale – finanse – karty – konta – poprawka dotycząca przełaczania roku/miesiąca.
- Lokale – finanse – karty – konta – pokaż konto – dokumenty – poprawka wyświetlania dokumentów na liście.
Czynsze
- Karty – analiza konta – dodano dodatkowe sortowanie wg typu i numeru dokumentu (w zakresie miesiąca).
- Dokumenty – funkcja Ustal kartę aktywną na dzień – dodano pomijanie dokumentów z istniejącym powiazaniem z dokumentem kasowym lub rozrachunkiem.
- Dokumenty – przegląd – dodano parametry globalne: Wyksięgowanie zawsze z usunięciem rozrachunku/dok.kasowego oraz Ostrzegaj przed wyksięgowaniem dok. z usunięciem rozrachunków/dok.kasowych.
- Operacje – dekretacja paczek do modułu FK – przebudowa – wybór administracji umieszczono na oknie; po wyborze należy potwierdzić przyciskiem [Wczytaj]; w przypadku, gdy dostępna jest tylko jedna administracja lub aktywne jest globalne filtrowanie wg administracji, paczki zostają wczytane automatycznie po otwarciu okna.
- Wydruki – rezerwy finansowe – przebudowa i poprawki, dostosowanie do SQL.
- Rozliczenia CO – przeniesiono do menu Operacje.
- Rozliczenia CO – przegląd pliku danych / import dokumentów – przebudowa, dodana opcja wyboru konta czynszowego na podstawie wzoru wybranego składnika; drukuj – dodano opcję wydruku syntetycznego (tylko podsumowania wg obiektów).
- Funkcja KAR_wZAS_Ex – optymalizacja.
- Funkcja CzyKartaAktywna – poprawka dla wywołania z parametrami DATA_OD i DATA_DO.
- Rozliczenia roczne – J. Pozycje do składników – edycja wzoru – dodana możliwość wprowadzenia własnego wzoru; odświeżenie i rozbudowa interfejsu rozliczeń rocznych.
- Karty – formularz – dokumenty – przelicz dokument – przebudowa i optymalizacja.
- Narzędzia – funkcje administratora – funkcje kontrolno-naprawcze – 2. sprawdzenie czy dla każdego dokumentu istnieje paczka – rozbudowa, dostosowanie do SQL.
- Karty – formularz – stawki / cechy – (SQL) poprawka eliminująca pojawianie się duplikatów na liście.
- Wydruki – zestawienia – naliczenia z podaną ilością – poprawione generowanie opisu ostatniej karty.
DCM
- Przegląd przydziałów – (SQL) poprawka eliminująca pojawianie się duplikatów na liście.
Faktury
- Wydruk faktur – dodana obsługa wielu adresów korespondencyjnych w fakturach sprzedaży (nabywca lub odbiorca), dodana obsługa opcji adresu korespondencyjnego „drukuj tylko, gdy wypełniony”.
- Faktury proforma – formularz – umożliwiono wybór konta bankowego jak dla zwykłych faktur.
- Faktury korygujące – formularz pozycji – poprawiona obsługa wyłączenia kontroli kwot na fakturze.
FK
- Analizy – przegląd faktur kontrahenta – dodano sortowanie i wyszukiwanie kontrahentów wg numeru NIP, dodano [Więcej…] – dostęp do szeregu funkcji dotyczących wybranego kontrahenta.
- Dokumenty księgi głównej – przegląd – filtr typów – listę ograniczono do typów udostępnionych dla modułu FK (podgląd/edycja).
- Dokumenty księgi głównej – przegląd – funkcja rozdziel koszty na obiekty – dodano automatyczne rozdzielanie reszty groszowej na ostatni obiekt.
- Rejestry – CIT-8 – przegląd formularza deklaracji – zmiana metody pokazywania informacji o urzędzie skarbowym na dynamiczną wg wpisu w administracji (tak samo, jak podczas generowania pliku xml).
- Rejestr sprzedaży/zakupów – wydruk faktur – dodana obsługa opcji adresu korespondencyjnego „drukuj tylko, gdy wypełniony”; automatyczne wykrywanie duplikatów podczas zatwierdzania – rozszerzono na wszystkie numery rejestrów.
- Plan kont – stan – dokumenty – poprawka zliczania obrotów bieżących.
- Plan kont – przegląd – wyliczanie salda – zmieniono metodę ustalania salda kont syntetycznych – pobieranie salda z rekordu konta syntetycznego (wcześniej wyliczanie dynamicznie na podstawie kont analitycznych).
- Wydruki – wykaz dokumentów – dodano opcję sortowania wg numeru rosnąco.
- Dodano funkcję „NazwaKoszty”.
- Funkcja „ObrotyFK2” – optymalizacje.
- Faktury korygujące – formularz pozycji – poprawiona obsługa wyłączenia kontroli kwot na fakturze.
JPKPlus
- JPK KR – eksport dokumentów księgi głównej – w przypadku braku opisu generowany jest tekst „brak opisu”.
- JPK V7M i JPK V7K – w związku z wycofaniem od 1 lipca 2021 obowiązku oznaczania w JPK_V7 procedurami MPP i SW – wyłączono generowanie tych danych do pliku JPK dla plików generowanych za okres od 1 lipca 2021 i późniejszych.
- JPK V7M i JPK V7K – wysyłka – dodano możliwość anulowania sesji wysyłki w przypadku, gdy nie otrzymano UPO i bieżący kod błędu różni się od 200.
Media
- Wydruki – raport legalizacji – poprawka dzielenia na strony wg obiektów; dodano drukowanie kodu i adresu obiektu w nagłówku strony w przypadku aktywnej opcji dzielenia stron wg obiektów; rozbudowa zapamiętywania parametrów.
- Rozliczanie – funkcja licząca zużycie – tryb szczegółowy – zwiększona precyzja celem eliminacji artefaktów wynikających z podziału okresu.
- Przegląd zasoby/liczniki – rozliczenia indywidualne – (SQL) poprawka eliminująca pojawianie się duplikatów na liście.
- Paczki – przegląd – dodane odświeżanie list po zamknięciu przeglądu rozliczeń.
- Rozliczanie – dialog – lista składników i lista danych rozliczeniowych węzła – dodano ukrywanie nieczynnych.
Nadzorca
- Modernizacja menu aplikacji.
- Narzędzia – konfiguracja – informacje o systemie – dodano edycję ustawienia serwer/stacja robocza.
- Nieruchomości – nieruchomości (przegląd) – dodano obsługę modułu Środki Trwałe wer.3.
- Firma – skrzynki email – formularz – dodano możliwość przypisywania operatorów do skrzynki email.
- Narzędzia – zarządzanie systemem – logi systemowe – dodano [Drukuj] i [Podgląd].
- Adanet – statystyki – poprawka wczytywania danych z zadanego okresu (TPS).
Przedmioty niskocenne
- Przegląd przedmiotów niskocennych, stanów wg indeksu i wg pracownika – dodano [Dokumenty] – przegląd dokumentów wybranego przedmiotu niskocennego.
- Usunięto nie używaną funkcję [Usuń stany zerowe].
Przelewy
- Eksport elixir – dodano opcję otwarcia folderu po zakończonym eksporcie; dodano zabezpieczenie przed powieleniem nr konta kontrahenta oraz innej administracji.
Sekretariat
- Głosowania – wyliczanie wagi wg kart czynszowych: dodano filtrowanie nieczynnych kart i zasobów; wyliczanie wagi wg kart czynszowych i przydziałów DCM: dodano filtrowanie duplikatów zasobów (każdy zasób liczony raz) oraz mnożenie wag przez udział zasobu w nieruchomości/obiekcie; dodano opcję wysyłania powiadomień email/sms.
- AdaEmail – formularz dopisywania poczty wychodzącej – dodana możliwość automatycznego dzielenia na wiele przesyłek wg limitu liczby adresatów określonego w parametrach.
- AdaEmail – formularz oraz lista nadawcza – poprawki w zakresie obsługi szablonów, plików osadzonych i załączników.
- AdaEmail – przegląd wg kontrahenta – dodano ukrywanie emaili wersji roboczych oraz usuniętych.
- SMS – rozbudowa i optymalizacja podsystemu zarządzania wysyłką SMS; przegląd – zmiana sposobu filtrowania paczek – od teraz operator widzi wszystkie paczki, dla których ma uprawnienia do modułu źródłowego powstania paczki.
Środki Trwałe
- Wydruki – zestawienia – zaktualizowano słownik klasyfikacji środków trwałych.
Windykacje
- Wyszukiwanie nowych dłużników – poprawki i rozbudowa (SQL) związane z obsługa błędów i wysyłką SMS; w przypadku wystawiania upomnień wg przydziałów DCM – dodano filtr na zadłużoną kartę, aby powiadomienia były wysyłane tylko do kontrahentów powiązanych z zadłużoną kartą (wg informacji o karcie w przydziale DCM).
Wkłady
- Wydruki – A. stany kont – przebudowa i optymalizacja.
- Karty – przegląd – (SQL) poprawka eliminująca pojawianie się duplikatów na liście.
- Operacje – analiza dokumentów – wystaw fakturę – dodano obsługę VAT liczonego od brutto.
Zgłoszenia
- Zgłoszenia – formularz – pole rejestr – dodano słownik.
- Zgłoszenia – przegląd – kopiuj zgłoszenie wraz z realizacjami – poprawka; (TPS) uzupełniono filtrowanie wg kontrahenta/pracownika oraz źródła finansowania.
- Wydruki (przycisk) – 2.1. karty pracy – przebudowa, dodane filtrowanie wg uprawnień do administracji i sortowanie wg administracji, dodano podsumowanie strony i narastająco, dodano grupowanie i podsumowanie wg administracji, które pojawia się, jeśli wydruk obejmuje więcej, niż jedną administrację, dodano zapamiętywanie parametrów (poza zakresem dat i listą pracowników).