Zmiana konfiguracji poczty - Zakład Informatyki Stosowanej

Zmiana konfiguracji poczty

Opublikowano 09 Gru 2019

W związku z pracami administracyjnymi na serwerze hostingowym wystąpił problem z dostępem do poczty w okresie 06.12.2019 – 08.12.2019.
Obecnie dostęp do usług hostingowych został przywrócony, ale mogą być wymagane zmiany w konfiguracji klientów pocztowych.

  1. Jeżeli do obsługi poczty wykorzystywana jest jedynie przeglądarka internetowa, nie są wymagane żadne zmiany
  2. Jeżeli do obsługi poczty wykorzystywany jest klient pocztowy Mozilla Thunderbird, należy wprowadzić następujące zmiany:
    1. Rozwijamy Menu główne (klawisz [Alt]) i z menu Narzędzia wybieramy opcję Konfiguracja kont
    2. Pod każdą z pozycji skrzynek na naszym serwerze hostingowym Konfiguracja serwera należy w polu Nazwa serwera należy wprowadzić nazwę domeny taką jak w nazwie konta. Dla przykładu: dla skrzynki pocztowej kowalski@moja.domena.pl należy wprowadzić wartość moja.domena.pl
    3. W części Poczta wychodząca pod każdą z pozycji skrzynek na naszym serwerze hostingowym należy kliknąć przycisk Edytuj i w polu Nazwa serwera wprowadzić tą samą wartość co w punkcie 2.
    4. Przyciskiem OK zapisujemy zmiany.
    5. Przyciskiem Pobierz pobieramy pocztę z serwera.
    6. Jeżeli pojawi się pytanie o hasło, można je sprawdzić w Menu Narzędzia->Opcje->Bezpieczeństwo->Hasła->Zachowane hasła…->Wyświetl hasła
      https://support.mozilla.org/pl/kb/menedzer-hasel-jak-zapisywac-kasowac-i-zmieniac-hasla-thunderbird
    7. Jeśli pojawi się komunikat o niezaufanym certyfikacie dla serwera, należy zaakceptować wyjątek lub zmienić nazwy serwera w punktach 2 i 3 na vpshd16.hekko.net.pl
  3. Jeśli wykorzystywany jest program Outlook:
    1. Uruchamiamy Panel sterowania i wyszukujemy pozycję mail
    2. Uruchamiamy znaleziony aplet Mail (Microsoft Outlook…
    3. Klikamy przycisk Konta e-mail
    4. Edytujemy pozycje skrzynek na naszym serwerze hostingowym i w pola Serwer poczty przychodzącej oraz Serwer poczty wychodzącej wprowadzamy wartość zgodną z adresem skrzynki e-mail. Dla przykładu: dla skrzynki pocztowej kowalski@moja.domena.pl należy wprowadzić wartość moja.domena.pl
    5. Klikamy Dalej. Program Outlook wykona test ustawień.
    6. Jeśli test ustawień nie powiedzie się z powodu błędu certyfikatu, to w polach z punktu 4 należy wprowadzić wartość vpshd16.hekko.net.pl
  4. Dla innych klientów pocztowych należy, zgodnie z instrukcją obsługi, dokonać weryfikacji adresów serwera poczty wychodzącej i przychodzącej. Prawidłowym adresem jest adres domeny (dla skrzynki pocztowej kowalski@moja.domena.pl należy wprowadzić wartość moja.domena.pl) lub vpshd16.hekko.net.pl w przypadku braku wykupionego certyfikatu SSL dla połączeń szyfrowanych